2013. július 15., hétfő

Magyar címer

Sziasztok!
Kicsit estére csúszott a bejegyzés, de amit megígértem, azt megígértem.
Bő egy hónappal ezelőtt írtam Nektek egy helyről, egy megnyitóról, akkor még úgy volt, hogy hamarabb megesik a dolog, de nem így lett, így ez a bejegyzés ma kellett, hogy megszülessen. Lehet kicsit ködös a dolog, de mindjárt kibontom:
Történt ugyanis, hogy ez év áprilisában kaptam egy üzenetet a
Facebook-oldalamra, azzal a kérdéssel, hogy tudok-e esetleg egy magyar címert hímezni valamilyen szabadon választott hímzéssel.
Nagyot nyeltem. Én? Képes vagyok ilyenre?
Emlékeztem rá, hogy volt ilyen témájú mintám, izgatottan fogtam neki a keresésnek. Elküldtem a mintát az üzenet feladójának, aki minden egyebet rám bízott, így pár üzenetváltás után április vége felé neki is kezdtem a hímzésnek. Természetesen a választott hímzés a keresztszemes volt, mivel egyébbel még nem nagyon próbálkoztam, de ami késik… (:
Ez volt az első olyan munkám, amit az elejétől a végéig mértem, percre pontosan, ugyanis kíváncsi voltam rá, mennyi idő alatt készül majd el. Meglepődve tapasztaltam, hogy repülnek az órák, ha tű van a kezemben.
A minta elég nagy, ennek ellenére gyorsan haladtam vele, bár ez elég relatív. Elsőként a címer alját hímeztem, mert bevallom féltem a koronától. Főleg a korona kontúrja az, ami elég részletes volt, de a végeredmény eléggé olyan lett, amilyet szerettem volna.
Néhány számadat: az egész hímzés összesen 19 munkaórába telt, ebből csak az, hogy a korona részt körbekontúrozzam 3 óra volt. A címer többi részének kontúrja másfél órát vett igénybe. Az elkészült mű mérete: 11x22.5 cm.
Ez a „kis apróság” egy ma megnyílt vendéglátóhely falát díszíti már, kívánok Nekik minden jót, alakuljon minden úgy, ahogy Ők azt eltervezték. És üzenem, hogy nem túl sokára meg is látogatom az én kis csodámat (:
Remélem Nektek, olvasóknak is hasonlóan tetszik, mint a gazdájának, és ha az olvasó tudja, melyik étteremről is van szó, vet egy pillantást a címerre.

Üdvözlettel: Bagolyka


Kontúrozás előtt 
Kontúrozás után





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése